• kontakt@sebmont.pl

Korzyści wynikające z diety bezglutenowej

Korzyści wynikające z diety bezglutenowej

Usunięcie glutenu z diety wiąże się z wieloma korzyściami i to nie tylko jeśli chodzi osoby chore, ale praktycznie u każdego, komu będzie zależeć na dobrym samopoczuciu oraz dobrej sylwetce. Najczęściej jedna na 100 osób będzie wykazywać brak tolerancji na gluten. Jednak u osoby zdrowej poprawa pracy naszego organizmu będzie widoczna w krótkim czasie po odstawieniu glutenu.

1. Gluten – czym tak naprawdę jest?

To białko roślinne, które znajduje się w zbożach takich jak pszenica, jęczmień, żyto, owies. W innych zbożach tez się może pojawić przez ich skażenie w procesie produkcyjnym. Gluten mogą mieć takie produkty jak słodycze, wędliny, piwo przyprawy czy sosy.  (https://naturaija.pl/produkty-bezglutenowe

2. Czy gluten ma wpływ na nasze zdrowie?

Nadmiar glutenu może się przyczynić do wielu różnych chorób. Białko to może działać jak endorfiny i może powodować zmiany w zachowaniu, gorszą koncentrację i zawroty głowy a także wiele innych skutków ubocznych. Cały system polega na tym, że enzym, który odpowiadać będzie za rozkład białka oraz jego wydzielanie będzie słabo spełniał swoją rolę. Niestrawione elementy glutenu będą w naszym organizmie zostawać i bardzo szybko staną się tak naprawdę dla nas dużym problemem.

Życie bez glutenu

3.Korzyści z diety bezglutenowej

Jeśli mamy ciągle problemy z bólami głowy, wzdęciami czy uczuciem pełności a do tego problemy z cerą i złe samopoczucie to bardzo możliwe, że dieta bezglutenowa będzie dla nas rzeczywiście doskonałą opcją.

Jakie korzyści zaobserwujemy ostawiając gluten?

- lepsza praca jelit

- lepszy sen

- spadek wydajności mniejszy

- więcej energii każdego dnia

- lepsze samopoczucie

- więcej smaków w kuchni.

4. Jakie produkty powinniśmy wybierać?

Należy się skupiać na produktach, które naturalnie nie posiadają glutenu. Nie szukamy produktów przetworzonych, pozbawionych glutenu przez obróbkę przemysłową.

Dobrymi źródłami węglowodanów w formie bezglutenowej będą:

- bataty,

- komosa ryżowa,

- kasza jaglana i gryczana,

- płatki ryżowe, gryczane, jaglane,

- ryż,

- topinambur,

- tapioka,

- makaron gryczany

Jeśli chodzi o mąkę pszenną można zamiast nie wprowadzić mąkę ryżową, jaglaną, kokosowa, mąkę z pestek dyni, kasztanową i wiele innych, które znajdziemy w sklepach ze zdrową żywnością. na pewno warto się zastanowić nad prowadzeniem takiej diety, ponieważ jak widać może ona nieść za sobą wiele korzyści i dlatego warto będzie ją stosować i cieszyć się właśnie dzięki niej lepszym zdrowiem i lepszym samopoczuciem każdego dnia. wiele osób ocenia, że po wprowadzeniu tej diety czują sie zdecydowanie lepiej.

Udostępnij:

Polecamy

Zobacz